fitness4

Öka din motion Motivation

Tycker du motion utmanande eller svårt?

Läkare har ännu inte hitta en verksamhet så medicinskt fördelaktigt som motion.

Motion skulle inte vara effektivt om det inte utmana kroppen och sinnet. De saker som folk ogillar om motion är faktiskt orsakerna bakom otaliga framgångar viktminskning.

Den typ av motion harmoniserar med de viktigaste målen för hälsosam viktminskning.

Motion bränner fett, optimerar din ämnesomsättning och stryker ut de små kinks som kom till på grund av övervikt. Motion hjälper också reparera levern och andra vitala organ. Det finns även medicinska studier som länkar bättre hjärnans hälsa med utövar!


Hoppar du över träningen regelbundet?

Undvika motion kommer bara att sakta ner dina framsteg i viktminskning. Om du vill ha en fast, sexig kropp, du behöver motion, period.

Jag vet att det finns många kvinnor där ute som är mycket smal och säger att de aldrig utöva. De kan se attraktiva men chansen är, dessa kvinnor oavsiktligt offrade sin muskelmassa massa att gå ner i vikt.

Förlust av muskelmassa massa händer när en persons kost är mycket restriktiv och är inte inriktad på balanserad kost. När du gå ner i vikt genom att kraftigt minska dina kalorier, du faktiskt sluta med mindre muskler och mer vatten och kroppsfett.

Låter kroppsfett och vatten sexigt?

Jag personligen tror inte det. Om du vill vara välformade och passar, rätt kost och motion kommer alltid att vara där för att hjälpa. Du måste dock hålla fokus på priset. Du måste hålla motiverade även om dina muskler är ömma från intensiv träning.

Hur kan du hålla dig motiverad med motion?

Här är några enkla sätt som du kan förbättra dina utsikter om motion:

Chansen är stor att du kommer att höra exakt vad du behöver höra och som hjälper till att hålla dig på uppåtgående spår till healhty viktminskning framgång.

Men du är inte dessa människor och att ställa svåra träningsmål i början kommer bara demotivate dig. Istället för att fokusera på vad andra människor gör, fokusera på vad du bekvämt kan åstadkomma med din nuvarande konditionsnivå.

1. Ta Baby Steg – Du kanske har läst böcker eller tidskrifter om människor som gått ner i vikt eftersom de träna flera timmar om dagen, sju dagar i veckan. YouTube kan ha visat dig att det faktiskt finns människor som sing runt stora lastbilsdäck att bränna kalorier.

2. Sätt upp mindre mål och sikta på konsekvens. När träningen börjar må bra och naturligt, det skulle vara den perfekta tiden att ställa högre träningsmål. Om du fortfarande är en komplett nybörjare, ta din tid och bekanta dig med att utöva först.

3. Starta en Fitness Journal – Journaling är ett utmärkt sätt att hålla sig motiverad med motion. Du kan logga de olika övningar som du har avslutat för dagen och du kan också fritt uttrycka dina tankar och känslor på papper.

Har du nya träning idéer? Skriv ner dem på din journal! Du kan även använda din fitness journal som en matdagbok så att du kan se om din mat val förbättras när du trycker på med din viktminskning resa.

4. Sluta vara skyldig – Att vara sanningsenlig är viktigt när du sprider pounds. Känn dig inte skyldig om det fanns en dag eller två när du bara inte kunde göra det. Det viktiga är att du plocka dig själv efter och fortsätta utföra dina mål viktminskning.

5. Var din egen Fitness Star – Det skulle vara ett stort misstag att jämföra sig med andra människor som är starkare / montör / snabbare.

Fokusera på att göra dig själv starkare och njuta av din träning även om de inte är perfekta. Motion handlar inte om perfektion – det handlar om att bränna kalorier och göra din kropp montör och starkare än tidigare. Dessa är de verkliga målen för motion.

6. Skapa en Sturdy Support Network – Att ha ett stöd nätverk av familj och vänner, eller en hälsa och wellness coach som förstår dina behov och begränsningar kan vara ovärderlig för din viktminskning ansträngningar.

Kom ihåg: viktminskning är en “känslomässig berg-och dalbana.” Du kommer ibland att känna för att sluta – permanent. Om du känner så här redan, nå ut till ditt supportnätverk och dela dina utmaningar med familj, vänner, eller en hälsa och wellness coach.

About the Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts