fitness5

Holistisk Motion Centers ditt liv

Holistisk motion kan låta förvirrande. I grund och botten, holistisk innebär att kombinera motion som hjälper till att utveckla din kropp och själ. Till exempel, en mild motion rutin som kombinerar stretching, visualisering, andningsteknik och meditation anses vara en holistisk övning.

Försöker du närma dig livet på ett mer holistiskt sätt? Föra ditt sinne, kropp och ande i perfekt balans? Om du är intresserad av en holistisk livsstil, ett område som du behöver tänka på är att få mer balans i din motion rutin. Motion är ett bra sätt att balansera ditt liv, och det är lätt när du lägger till holistiska övningar.

Vardagsmotion förlänger ditt liv

Allt detta kan vara nytt för dig och kan låta förvirrande. I grund och botten, holistisk innebär att kombinera motion som hjälper till att utveckla din kropp, själ och ande. Till exempel, en mild motion rutin som kombinerar stretching, visualisering, andningsteknik och meditation anses vara en holistisk övning som centra och ger balans till ditt liv.

Det finns en mängd olika träningstekniker som kombinerar alla element till en holistisk övning rutin. Ett exempel är dynamisk stretching. Med dynamisk stretching, du använder rörelse och muskel ansträngning för att bygga din stretch. Denna typ av stretching tekniker inkluderar mjuka rörelser, mycket till skillnad från hårda studsande åtgärder som kan skada musklerna. Du kombinerar denna stretching teknik med andningsövningar för att producera en holistisk rutin.

Som ett exempel, milda arm cirklar, sida böjer, ben swing eller promenader utfall är alla en del av en dynamisk stretching rutin. Kombinationen av rörelse med sträckan ger en mycket starkare stretch och minskar muskeltätheten. Dynamiska sträckor är bra att använda innan de deltar i en annan sport, såsom tennis eller golf. I själva verket, denna typ av stretching minskar kraftigt händelsen av muskelriv, muskelvärk, eller skada.

För liv och rättvisa

Ett annat exempel på holistisk motion är en kombinerad dynamisk stretching, statisk stretching och core stabilitetsprogram.

Dynamisk stretching tekniker är användbara i början av ett träningspass rutin, med statiska sträckor som utförs i slutet av träningen. Dessa tekniker kommer att bidra till att minska träningsvärk, och öka flexibiliteten. En holistisk motion rutin ökar också din totala muskelstyrka. Den ökade muskelstyrkan bidrar till att förbättra idrottsprestationer, till exempel i golf, tennis, eller simning.

Stretching aktiviteter förlänga muskler och senor, vilket ger större flexibilitet, förbättra balansen, och uthållighet. I huvudsak kan en bra dynamisk stretching program väsentligt tillföra värde till ditt liv. En holistisk motion tillvägagångssätt hjälper dig att släppa spänningar och bli mer centrerad.

Du kommer att bli förvånad över skillnaden dynamisk stretching kan göra i ditt liv – det hjälper dig med vardagliga aktiviteter, ökar prestanda i sport, och hjälper till att skapa en lugn, centrerad uppträdande. Vem skulle kunna motstå denna holistiska motion strategi?

About the Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts