fitness7

Fitness Motion – Hur man gör Motion Kul

Motion är en av pelarna i livslängd. Fördelarna med motion är många: hjärthälsa, viktkontroll, bättre sömn, förbättrad stämning, mer energi och många fler.

Finns det något roligare än att vakna på morgonen och funderar på att gå till gymmet för att lyfta vikter eller jogga på löpbandet? Efter en hård dagar arbete, gymmet är ett ställe du inte ens vill tänka på. Ibland kan även tanken på att utöva hemma med egen utrustning vara mindre än önskvärt. Ibland, bara försöker få och hålla sig motiverad att utöva regelbundet kan vara en utmaning.

Rörelse är livsviktigt

Oavsett hur man ser på det, kan motion vara rent ut sagt och även tråkiga ibland. Så, kanske du undrar bara hur du kan få den motivation du behöver för att utöva regelbundet. Om du har undrat vad du kan göra för att göra motion roligare, hittar du några idéer nedan som bara kan bidra till att göra motion roligare och lite lättare. Första saker först, bör du utöva med en vän. Du kan utmana varandra, hjälpa varandra ut, hålla varandra motiverade och på rätt spår, göra varandra skratta eller bara göra ett spel av dina träningsprogram. Du kan också prova något annat.

Om du går till gymmet varje dag och använder samma utrustning eller använder samma utrustning hemma, bör du försöka blanda upp saker. Omvänd din rutin eller bara ändra ordningen på dina övningar. Gå till en stadspark som har lekplatsutrustning och använd rutschkanan, klättra på apbarerna, gör pull-ups, hänger från knäna, låt bara fantasien gå dig. Du behöver inte alltid följa en strikt rutin, bara gå ut och ha kul att arbeta musklerna. En utomhuskrets i parken är också något du kan prova. Det finns några parker som har krets kurser som inrättats med en planerad kurs där allt du behöver göra är att gå eller jogga till varje station och sedan följa instruktionerna. Om det inte finns en planerad kurs, så ska du göra en kombination av jogging och promenader, plocka ett avstånd av ett par hundra meter.

Jogga 100 meter sedan släppa och göra ett par armhävningar, gå nästa 100 meter och sedan släppa för att göra sit ups. Du kan också cykla runt i kvarteret eller vandra på en vandringsled. En promenad i parken eller runt ditt grannskap är också ett bra sätt att få lite motion. Att göra yoga i parken eller på en strand är också ett trevligt och avkopplande sätt att utöva både din kropp och ditt sinne.

Till dig som hatar träning

Att spela en tävlingsidrott är också något du kan prova. Många städer har lagaktiviteter som softball, volleyboll, tennis, fotboll och så vidare. Dessa typer av aktiviteter kommer inte bara att ge dig bra motion men de kommer också att hjälpa dig att träffa nya människor också. När du tränar, försök att bilden dina muskler blir större. Forskning har visat att om du fokuserar alla dina tankar på de muskler som du arbetar, kommer de att svara bättre. Försök att titta på dem arbeta med varje upprepning som dina muskler kontrakt och slappna av. När du tränar, försök att bilden dina muskler blir större. Forskning har visat att om du fokuserar alla dina tankar på de muskler som du arbetar, kommer de att svara bättre.

Försök att titta på dem arbeta med varje upprepning som dina muskler kontrakt och slappna av. Som du kan berätta, det finns gott om sätt du kan göra motion roligare och intressantare. Du behöver inte följa samma rutin dag efter dag, som du kan göra många andra saker för att få i lite motion. Det viktiga är att du alltid ska försöka införliva motion i någon olika form i din vardag och göra dessa vanor den typ av vanor som kommer att pågå en livstid.

About the Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts