fitness2

Den 7 positiva aspekter av motion för välbefinnande och lycka

De flesta människor vet att det är viktigt att utöva för viktminskning. Men det finns både fysiska och fysiologiska fördelar med motion. Det finns många omedelbara och långvariga fördelar med motion, oavsett hur gammal du är, ditt kön eller din fysiska förmåga. Om du vill må bättre, har mer energi och kanske även leva längre hälsofördelarna med motion och fysisk aktivitet är svåra att ignorera.

Få flytta idag och genomföra ett regelbundet schema för motion i ditt liv, och omedelbart skörda den underbara totala fördelar kropp fitness av denna underbara och gratis hälsa förstärkare. Kolla in dessa sju sätt motion kan förbättra ditt liv och du kommer att hitta dig själv lever längre, lyckligare och friskare.

1. Regelbunden fysisk aktivitet sänker din risk för att drabbas av hjärtsjukdomar, diabetes typ II och både kolon och bröstcancer.

2. Människor som har en regelbunden motion rutin på plats är också mer framgångsrika i andra områden av sina liv än de som lever en inaktiv livsstil. Många studier har visat att motion gör dig mer alert och mottaglig, två egenskaper som kan hjälpa dig i varje del av ditt dagliga liv.

3. Det finns fördelar med motion för barn eftersom det blir en trevlig och beroendeframkallande beteende. Forskning har visat att fysiskt aktiva ungdomar brukar bli fysiskt aktiva vuxna som lever längre än sina icke-utövar kamrater.

4. Att träna regelbundet höjer omedelbart din ämnesomsättning. Detta hjälper dig att förlora onödig vikt på kroppen i form av fett, och även gör att du äter mer utan att gå upp i vikt. Och till skillnad från bantningspiller, regelbunden motion för viktminskning har inga negativa biverkningar, annat än eventuell skada, och bidrar till total kroppshälsa.

5. Ju starkare du är, desto mer kan du göra. Och medan inte alla vill vara en bodybuilder, fysisk aktivitet gör förbättra din muskulös kondition. Muskler bränna mer energi än fett, och detta hjälper dig att upprätthålla en konsekvent och hälsosam kroppsvikt.

6. Är du medveten om att en av de mentala fördelarna med motion är att det verkligen hjälper till att förbättra ditt humör? Forskning som bedrivs av industrin erkända organisationer visar att fitness sinnade människor som ofta arbetar ute, jogga eller helt enkelt bara gå har lägre nivåer av stress, ångest och depression.

7. Fysisk aktivitet har även visat sig förstärka hjärnans funktionalitet hos äldre vuxna. En studie visade att äldre människor på ett löpband program fann att de kunde lösa besvärande problem och komma ihåg händelser som de tidigare hade glömt. Detta är på grund av den ökade syrenivåer levereras till hjärnan när du tränar.

About the Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts